FAQ

Veelgestelde vragen.

1. Wat is de levertijd voor een op maat gemaakt en handgetekend serviesstuk?
De gemiddelde levertijd is ongeveer 14 tot 21 dagen, afhankelijk van de drukte. Daarom wordt geadviseerd om op tijd een aanvraag in te dienen. De serviesstukken worden met de hand getekend, afgebakken en zorgvuldig verpakt. Dit vraagt zijn tijd. 

2. Wordt een aanvraag voor gepersonaliseerd serviesgoed altijd geaccepteerd?
Medio 2019 verlegt Irmadammekes de focus van gepersonaliseerd serviesgoed naar het verder ontwikkelen van eigen producten. Er zijn nog zoveel ideeen. Dit heeft voorrang op aanvragen voor gepersonaliseerd servies. Ook is de levertijd van een serviesstuk belangrijk. Er moet minstens 2 weken bedragen tussen het moment van aanvragen en de levering. Uiteraard houdt irmadammekes rekening met drukke periodes zoals december en Moederdag, waardoor er meer aanvragen kunnen worden verwerkt. Maar... bestel op tijd!

2. Wat is de levertijd van een huisnummerplaatje?
De levertijd van een Irmadammekes-huisnummerplaatje is gemiddeld 2 tot 3 weken. 
Het proces gaat als volgt: de order komt binnen bij Irma. Zij stuurt dit naar de digitale afdeling. Irma ontvangt het digitale ontwerp ter beoordeling. Het bestand voor de fabrikant wordt gereed gemaakt en doorgestuurd. De fabrikant lasert het doorgestuurde ontwerp. 

3. Welke periodes zijn drukke periodes?
Vanaf april tot het einde van het schooljaar is het druk: Moederdag, Vaderdag, einde schooljaar, afscheid collega's. Daarna is het van medio oktober t/m december erg druk. Bestel op tijd voordat de agenda vol zit! 

4. Kan ik mijn bestelling afhalen?
Nee, je kunt jouw order niet afhalen. Irmadammekes is een webshop. Woon je in Nijmegen of omgeving: onze gehele collectie stationery en kaarten zijn te verkrijgen bij Collectiv by Swan aan de Molenstraat in Nijmegen. 

5. Kunnen gepersonaliseerde artikelen worden geretourneerd?
Nee, artikelen die speciaal voor jou zijn gemaakt en gepersonaliseerd, kunnen niet worden geretourneerd.

6. Kan handgetekend serviesgoed worden geretourneerd?
Ieder serviesstuk wordt op aanvraag gemaakt. Daarom kan handgetekend serviesgoed niet worden geretourneerd.

7. Kunnen stationairy-artikelen en gestandaardiseerd serviesgoed worden geretourneerd?
Ja. Sationairyartikelen en gestandaardiseerd serviesgoed kunnen worden geretourneerd, mits onbeschadigd en zorgvuldig verpakt EN vooraf gemeld via info@irmadammekes.nl (Niet via PB of DM). De retourkosten zijn voor de klant. De klant is verantwoordelijk voor de verzending, tot deze op ons kantoor is afgeleverd. Je ontvangt jouw aankoopbedrag terug. Je dient jouw order binnen 2 weken na het digitaal aangeven, retour te sturen. 

8. Wie betaalt de retourkosten?
De retourkosten zijn voor de klant. Is er sprake van een ruiling, dan wordt het nieuwe artikel verzonden op kosten van de koper, ná ontvangst van het geretourneerde artikel.

9. Kan ik het handgetekende serviesgoed gebruiken?
Het serviesgoed kan uitsluitend worden gebruikt bij droge producten, zoals koekjes, toastjes of knabbeltjes.

10. Waarom kan ik het handgetekende serviesstuk niet gebruiken bij andere etenswaren?
Je kunt voelen dat de tekening als het ware 'op' het bord ligt: je voelt relief. Andere (vochtige) etenswaren dan hierboven genoemd, kunnen zich aan de illustratie hechten en de illustratie beschadigen.

11. Mag ik bestek gebruiken op het handgetekende serviesstuk?
Nee, men mag geen bestek gebruiken op het serviesgoed. Bestek kan de tekening beschadigen. Gebruik van bestek is op eigen risico. 

12. Mag een handgetekend serviesstuk in de vaatwasser?
Nee, het serviesgoed mag niet in de vaatwasser. Gebruik van vaatwasser is op eigen risico. 

13. Hoe kan ik het handgetekende sierviesgoed het beste schoonhouden?
Het serviesgoed kun je het beste schoonhouden door het af te nemen met een doek. Deze doek mag vochtig zijn. Het gestandaardiseerde (gekeramiekte) serviesgoed mag wel in de vaatwasser. (U ontvant ALTIJD een kaart met verzorgingstips bij uw handgetekende serviesstuk). 

14. Wanneer vervalt de garantie van handgetekend serviesgoed?
De garantie vervalt na gebruik van vaatwasmachine of het gebruik van bestek of aggressieve schoonmaakmiddelen. Gebruik van bestek is zichtbaar door de snijlijnen, gebruik van aggressief schoonmaakmiddel is zichtbaar doordat de glans van de illustratie af gaat.

15. Waarom is niet al het serviesgoed te personaliseren? 
Wij hebben een bewuste keuze gemaakt om naast gepersonaliseerd serviesgoed ook gestandaardiseerd (gekeramiekt) serviesgoed te vervaardigen. 
Het personaliseren van serviesgoed is immers een activiteit die zijn bewuste tijd vraagt. Op deze wijze is er voor iedereen een passend cadeau verkrijgbaar. 

15. Ik heb me aangemeld bij de Irmadammekes-Viptribune maar ik word niet tegelaten. Waarom niet?
Om jouw aanvraag te kunnen beoordelen, is het verplicht om de vragen in te vullen. Anders wordt een aanvraag niet verwerkt. De Irmadammekes-Viptribune is een groep ter verbetering van de diensten die Irmadammekes levert. Het is een vereiste om een betrokken fan of actieve klant te zijn. Trouwe support op geplaatste berichten op de FB-pagina is voor ons heel veel waard en zorgt voor een groter bereik. Dit kost immers niets ;). 

16. Ik heb me aangemeld bij de Irmadammekes-Viptribune en de vragen ingevuld. Waarom word ik niet toegelaten?
De Irmadammekes-Viptribune is een groep voor betrokken fans (die reageren op berichten of deze liken) en actieve klanten. In dit geval kan het zijn dat wij onvoldoende kennis hebben kunnen nemen van jouw betrokkenheid. Zie nummer 15. 

17. Waarom kan ik bij sommige producten niet zelf mijn tekst aandragen? 
De teksten zijn bij desbetreffende artikelen door Irmadammekes zorgvuldig gekozen en passend bij het eindproduct. 

18. Waarom teken je geen uiterlijke kenmerken zoals krullen, kaal hoofd etc.? 
Irmadammekes is een geregistreerd beeldmerk. Op de gepersonaliseerde artikelen staat het Irmadammeke (en mogelijk de overige karaktertjes) symbool voor jou of de ontvanger. Irma blijft zuiver t.a.v. het karaktertje dat zij heeft ontworpen. Hierin worden dan ook geen concessies gedaan. 

19. Maar als ik nou heel graag iets gepersonaliseerd wil?
Het is altijd mogelijk om de karaktertjes i.c.m. hobby of beroep te illustreren. Op deze wijze kan een serviesstuk ook heel persoonlijk worden. 

20. Waarom moet ik bij sommige artikelen een meerprijs betalen als ik iets gepersonaliseerd wil hebben?
Bij het betekenen van de familieschalen, wordt een meerprijs gevraagd voor gebouwen of landschap. Dit tekenen vraagt immers zijn tijd. Hobby's of beroepskenmerken worden kostenloos geillustreerd. Wilt u bepaalde kenmerken op bijvoorbeeld een borrelplank, dan wordt hier een meerprijs voor berekend omdat dit eerst met de hand wordt getekend en vervolgens wordt gedigitaliseerd om tot een laserbestand te komen. Belangrijk te weten is, dat de levertijd dan langer is. 

21. Waarom wordt nadien geemailde informatie en/of vragen niet verwerkt?
Wij verwerken wekelijks vele (gepersonaliseerde) orders. Daardoor is het niet mogelijk om bij te houden wie een aanvullende wens of aanpassing voor gepersonaliseerde producten heeft gemaild. 

22. Ik vind jouw tekenstijl zo tof. Wil je voor mij een logo ontwerpen of illustraties voor mijn praktijk of bedrijf? Mag ik jouw poppetjes gebruiken?
Nee. Irmadammekes ontwerpt geen logo's of illustraties voor andere bedrijven. De reden hiervan, is dat wij bij het aangaan van een dergelijke verbinding de aandacht verleggen van ons eigen bedrijf naar het bedrijf van jou. Wij houden graag de focus op ons eigen bedrijf. De illustraties van Irmadammekes mogen niet door bedrijven worden gebruikt, daar zij ons eigendom zijn. Onrechtmatig gebruik wordt dan ook bestraft. 

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een email naar info@irmadammekes.nl

Deze teksten zijn eigendom van Irmadammekes en mogen niet worden gekopieerd.

© 2017 - 2019 irmadammekes | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel