Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen.

1. Wat is de levertijd van gepersonaliseerd serviesgoed? (Serviesgoed dat niet met de hand is getekend) 
Bestel jouw gepersonaliseerde serviesgoed uiterlijk de 1e van de maand. Dan ontvang je het medio die maand in huis. We hebben hieronder de stappen kort opgesomd zodat je een beetje inzicht hebt in dit proces.
1. Op de 2e van de maand worden voor alle bestelde items digitale bestanden gemaakt. 
2. De digitale bestanden worden naar onze leverancier gestuurd die deze op een speciale wijze en op een speciaal materiaal drukt, zodat het op serviesgoed kan worden verwerkt. 
3. De digitale bestanden komen binnen bij Irmadammekes en nu kan al het bestelde serviesgoed worden voorzien van de gepersonaliseerde afbeelding. dit doet Irma allemaal met de hand. 
4. Als het serviesgoed wordt naar een collega-ondernemer gebracht waar het in een speciale oven op bijna 12 uur op 1000 graden wordt afgebakken.
5. Een dag later is het serviesgoed afgekoeld en kan het worden opgehaald.
6. Het inpakken van al het moois gaat van start en de pakketten gaan op weg. 

2. Wat is de levertijd van een handgetekend serviesstuk?
Ook hiervoor geldt: Op de 1e van de maand besteld, medio die maand in huis. Omdat dit proces volledig in handen ligt van Irma, kan er nog wel eens iets mogelijk zijn. Neem voor het bestellen dan wel even contact op met Irma via info@irmadammekes.nl 

2. Wat is de levertijd van een huisnummerplaatje?
De levertijd van een Irmadammekes-huisnummerplaatje is gemiddeld 2 weken. 
Het proces gaat als volgt: de order komt binnen bij Irma. Zij stuurt dit naar de digitale afdeling. Irma ontvangt het digitale ontwerp ter beoordeling. Het bestand voor de fabrikant wordt gereed gemaakt en doorgestuurd. De fabrikant lasert het doorgestuurde ontwerp. I.v.m het proces welke meteen in gang wordt gezet, kunnen bestelde huisnummerplaatjes niet worden geannuleerd. 

3. Welke periodes zijn drukke periodes?
Vanaf april tot het einde van het schooljaar is het druk: Moederdag, Vaderdag, einde schooljaar, afscheid collega's. Daarna is het van medio oktober t/m december erg druk. Bestel op tijd voordat de agenda vol zit! 

4. Kan ik mijn bestelling afhalen?
Het is mogelijk om jouw order op afspraak op te halen in Nijmegen op werkdagen tussen 09.00 en 17.00. Vraag via info@irmadammekes een speciale code op zodat de verzendkosten komen te vervallen. 

5. Kunnen gepersonaliseerde artikelen worden geretourneerd?
Nee, artikelen die speciaal voor jou zijn gemaakt en gepersonaliseerd, kunnen niet worden geretourneerd.

6. Kan handgetekend serviesgoed worden geretourneerd?
Ieder serviesstuk wordt op aanvraag gemaakt. Daarom kan handgetekend serviesgoed niet worden geretourneerd.

7. Kunnen stationairy-artikelen, standaard serviesgoed en andere items worden geretourneerd?
Ja. Kortgezegd: alles wat niet is gepersonaliseerd kan worden geretourneerd, mits zorgvuldig verpakt EN vooraf gemeld via info@irmadammekes.nl (Niet via PB of DM). De retourkosten zijn voor de klant. De klant is verantwoordelijk voor de verzending, tot deze op ons kantoor is afgeleverd. Je ontvangt jouw aankoopbedrag terug. Je dient jouw order binnen 2 weken na ontvangst aan te melden. vervolgens dient het item binnen 14 dagen na aanmelding te zijn verzerzonden naar Irmadammekes.

8. Wie betaalt de retourkosten?
De retourkosten zijn voor de klant. Is er sprake van een ruiling, dan wordt het nieuwe artikel verzonden op kosten van de koper, ná ontvangst van het geretourneerde artikel.

9. Kan ik het handgetekende serviesgoed gebruiken?
Het serviesgoed kan uitsluitend worden gebruikt bij droge producten, zoals koekjes, toastjes of knabbeltjes.

10. Waarom kan ik het handgetekende serviesstuk niet gebruiken bij andere etenswaren?
Je kunt voelen dat de tekening als het ware 'op' het bord ligt: je voelt reliëf. Andere (vochtige) etenswaren dan hierboven genoemd, kunnen zich aan de illustratie hechten en de illustratie beschadigen.

11. Mag ik bestek gebruiken op het handgetekende serviesstuk?
Nee, men mag geen bestek gebruiken op het serviesgoed. Bestek kan de tekening beschadigen. Gebruik van bestek is op eigen risico. 

12. Mag een handgetekend serviesstuk in de vaatwasser?
Nee, het serviesgoed mag niet in de vaatwasser. Gebruik van vaatwasser is op eigen risico. 

13. Hoe kan ik het handgetekende sierviesgoed het beste schoonhouden?
Het serviesgoed kun je het beste schoonhouden door het af te nemen met een doek. Deze doek mag vochtig zijn. Het gestandaardiseerde (gekeramiekte) serviesgoed mag wel in de vaatwasser. (U ontvant ALTIJD een kaart met verzorgingstips bij uw handgetekende serviesstuk). 

14. Wanneer vervalt de garantie van handgetekend serviesgoed?
De garantie vervalt na gebruik van vaatwasmachine of het gebruik van bestek of aggressieve schoonmaakmiddelen. Gebruik van bestek is zichtbaar door de snijlijnen, gebruik van aggressief schoonmaakmiddel is zichtbaar doordat de glans van de illustratie af gaat.

15. Waarom is niet al het serviesgoed te personaliseren? 
Wij hebben een bewuste keuze gemaakt om naast gepersonaliseerd serviesgoed ook standaard serviesstukken aan de shop toe te voegen. De standaard serviesstukken zijn vaak op voorraad en kunnen dus snel worden verzonden. 

16. Waarom kan ik bij sommige producten niet zelf mijn tekst aandragen? 
De teksten zijn bij desbetreffende artikelen door Irmadammekes zorgvuldig gekozen en passend bij het eindproduct. 

17. Waarom teken je geen uiterlijke kenmerken zoals krullen, kaal hoofd etc.? 
Irmadammekes is een geregistreerd beeldmerk. Op de gepersonaliseerde artikelen staat het Irmadammeke (en mogelijk de overige karaktertjes) symbool voor jou of de ontvanger. Irma blijft zuiver t.a.v. het karaktertje dat zij heeft ontworpen. Hierin worden dan ook geen concessies gedaan. 

18. Maar als ik nou heel graag iets gepersonaliseerd wil?
Het is altijd mogelijk om de karaktertjes i.c.m. hobby of beroep te illustreren. Op deze wijze kan een serviesstuk ook heel persoonlijk worden. 

19. Waarom moet ik bij sommige artikelen een meerprijs betalen als ik iets gepersonaliseerd wil hebben?
Bij het betekenen van de familieschalen, wordt een meerprijs gevraagd voor gebouwen of landschap. Dit tekenen vraagt immers zijn tijd. Hobby's of beroepskenmerken worden kostenloos geïllustreerd. Wilt u bepaalde kenmerken op bijvoorbeeld een borrelplank, dan wordt hier een meerprijs voor berekend omdat dit eerst met de hand wordt getekend en vervolgens wordt gedigitaliseerd om tot een laserbestand te komen. Belangrijk te weten is, dat de levertijd dan langer is. 

21. Waarom wordt nadien gemailde informatie en/of vragen niet verwerkt?
Wij verwerken wekelijks vele (gepersonaliseerde) orders. Daardoor is het niet mogelijk om bij te houden wie een aanvullende wens of aanpassing voor gepersonaliseerde producten heeft gemaild. 

22. Ik vind jouw tekenstijl zo tof. Wil je voor mij een logo ontwerpen of illustraties voor mijn praktijk of bedrijf? Mag ik jouw poppetjes gebruiken?
Nee. Irmadammekes ontwerpt geen logo's of illustraties voor andere bedrijven. De reden hiervan, is dat wij bij het aangaan van een dergelijke verbinding de aandacht verleggen van ons eigen bedrijf naar het bedrijf van jou. Wij houden graag de focus op ons eigen bedrijf. De illustraties van Irmadammekes mogen niet door bedrijven worden gebruikt, daar zij ons eigendom zijn. 

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur dan een email naar info@irmadammekes.nl

Deze teksten zijn eigendom van Irmadammekes en mogen niet worden gekopieerd.

© 2017 - 2021 irmadammekes | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel